Problemen hydraulische aandrijving

Gepubliceerd op
Problemen met de hydraulische aandrijving

Dag medeleden,

Een technische vraag.

Mijn 35 de Green Falcon is uitgerust met een hydraulische aandrijving. Nu kan het voorkomen dat daar een storing in optreedt, zoals een slangbreuk of, zoals bij mij, een losgetrild filter. Resultaat: de olievoorraad van de hydraulische tank wordt de bilge in gepomt. En wat vooral vervelend is: de motor werkt niet meer.

Het is mij bekend dat er meerdere schepen met dit systeem zijn uitgerust. Hebben die ook wel eens zoiets meegemaakt? En hoe hebben zij deze storing eventueel voor de toekomst kunnen oplossen, zit er b.v. een vorm van beveiliging op het systeem of komt iedereen voor een gelijke onaangename verrassing als ik die heb meegemaakt.

Ik ben benieuwd naar een reactie en wellicht een oplossing.

Jan Spaans

Share

3 reacties

  1. Heb een OM636 met hydraulische aandrijving. Deze is door vorige eigenaar zo’n 10 jaar geleden vervangen (was niet goedkoop). Toen ik SEP 2019 het schip heb gekocht heb ik dezelfde installateur die ook de revisie heeft gedaan e.e.a. laten testen en verversen. Betreft Luteijn Hydraulics te Breskens. Goede ervaring mee; wellicht kunnen zij adviseren.
    Gr., Harry
    35/122 Lady Blue

    1. Kijk, daar hebben we wat aan. Jan Spaans woont in Zeeuws-Vlaanderen en het schip ligt in Middelburg.

  2. Had Donald de hydraulische koppeling van Navaho niet een keer onder handen gehad of vervangen? Er moeten er meer zijn, want bij mijn weten hadden alle oudere Nics 35 deze aandrijving.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.